Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/kei/public_html/714.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Składniki na sałatkę jarzynową

Podstawowe składniki, czas gotowania warzyw

Osoby lubiące gotować i mające możliwość, na co dzień trochę poeksperymentować w kuchni wiedzą, jak wiele istnieje ciekawych i nietypowych przepisów na sałatki. Mogą być one robione ze świeżych warzyw jak też gotowanych w zależności od tego, co mamy pod ręką, od pory roku i tego czy sałatka ma mieć charakter surówki czy raczej tradycyjnej sałatki jarzynowej. Jest to jeden z tych przepisów, które wszyscy niemalże znamy na pamięć oraz który najczęściej gościł i gości na naszych stołach. W zależności od okazji, ochoty i czasu, jaki mamy na przygotowanie sałatki takie wybierzemy składniki do jej przygotowania.

Podstawowymi są warzywa gotowane: marchew, pietruszka, ziemniaki oraz niegotowane jak: cebula, ogórki konserwowe lub kiszone, jabłka, groszek i kukurydza z puszki. Można również dodać jajko gotowane, pokrojone w kostkę. Preferencje są różne, dlatego też w wielu domach ta tradycyjna sałatka przyrządzana jest bez dodatku ziemniaków i kukurydzy a jej podobną wersję można wykonać z użyciem buraków gotowanych, wtedy uzyskuje się inny smak i ciekawy wygląd. Warzyw nie trzeba zbyt długo gotować, po zaledwie 30 minutach będą one gotowe do pokrojenia a jeśli nie chcemy, aby straciły dużo składników odżywczych najlepiej gotować je w łupinach. Równie dobrym pomysłem jest przygotowanie ich na parze, to zdecydowanie najzdrowsza z opcji.

Co do proporcji, jakich użyjemy to zależą przede wszystkim o tego, jakie mamy upodobania względem sałatki jarzynowej: jedni wolą więcej marchwi inni z kolei dodają dużo zielonego groszku konserwowego. W tej sytuacji można dodać warzywa według uznania, pamiętając o tym, aby nie straciła ona smaku lub wręcz nie okazała się niesmaczną za przyczyną tego, że czegoś będzie w niej za dużo.

Kalorii nie ma potrzeby skrupulatnie liczyć, ponieważ jarzyny dostarczają niewielkich ilości cukru, większość z nich prawie w ogóle nie zawiera tłuszczu a wszystkie dostarczają mnóstwa cennych składników odżywczych i witamin, potrzebnych do sprawnego funkcjonowania organizmu. Jedynym dodatkiem, jaki podnosi kaloryczność naszych sałatek jest majonez. Żeby ją zmniejszyć można wykorzystać majonez light, zastąpić go jogurtem naturalnym odpowiednio doprawionym z odrobiną czosnku i musztardy lub też użyć mniejszą ilość majonezu wraz z kilkoma łyżkami jogurtu.