Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/kei/public_html/714.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Sałatki light

Light z ryżem i jogurtem

Obecnie bardziej niż kiedykolwiek dużą wagę przykłada się do kaloryczności dań oraz ich zdrowotności. W czasie, kiedy mamy sporo tak zwanego śmieciowego jedzenia, potrawy przyrządzane w domu są na wagę złota. Nie każdy z nas ma odpowiednio dużo czasu, aby codziennie spożywać domowy dwudaniowy obiad. Gotowanie zeszło na plan dalszy, zwłaszcza, że otacza nas wiele barów szybkiej obsługi i restauracji gdzie można zjeść szybko podany obiad.

Mimo wszystko warto od czasu do czasu upichcić coś domowego, choćby ze względu na poprawę, jakości i zawartości spożywanych posiłków. Najbardziej naszpikowane witaminami i składnikami odżywczymi są przede wszystkim sałatki warzywne. To właśnie w jarzynach tkwi największa moc. Dzięki nim łatwo podreperować stan zdrowia, oczyścić organizm oraz stracić zbędne kilogramy jeśli jest taka potrzeba a najbardziej w tym pomocne będą sałatki light. Chociaż wiele osób wzdraga się na samą myśl o produktach light, udaje się przyrządzać lekkie i nietłuste potrawy. Spora część oferowanych w sklepach produktów light jak płatki śniadaniowe, jogurty czy serki nie są tak naprawdę mniej kaloryczne od klasycznych zamienników, jednakże jogurt naturalny jest  lepszym dodatkiem do sałatek niż śmietana lub majonez.

I właśnie na tej zasadzie powinno się dobierać zamienniki do lekkich zdrowotnych sałatek. Lekkostrawne potrawy warzywne najlepiej komponować z chudym mięsem, ziemniaki zastąpić ryżem a bardzo dobrym pomysłem na dietetyczne sałatki są te z dodatkiem oliwy z oliwek. Ma ona sporo wartości odżywczych i jej aromat potrafi podkreślić smak całej sałatki i dobrze łączy się z innymi potrawami. Ryż, jako składnik sałatek jest lekkostrawny, zwłaszcza jeśli użyjemy ryżu ciemnego. Można go dowolnie łączyć z kukurydzą, świeżym i kiszonym ogórkiem, kapustą pekińską, groszkiem zielonym, z kurczakiem, indykiem szynką i śledziem oraz konserwową fasolą czerwoną.

Tak naprawdę nie najważniejsza jest duża ilość składników, ale ich połączenie i użycie przypraw, z których niektóre również pomagają w odchudzaniu. W zdrowym odżywaniu ważne jest dobieranie potraw względem wymagań swojego organizmu. Chodzi przede wszystkim o takie osoby, które z racji posiadania pewnych chorób muszą ściśle przestrzegać diety ale i dla nich znajdą się ciekawe przepisy jak sałatki dla cukrzyków zastępujące jedne składniki innymi.